Photoshop: Liquify Filter Problem (bugs in video card driver)

  • 2
  • Problem
  • Updated 5 years ago
  • (Edited)
Boa tarde, estou utilizando Photoshop cc e não estou conseguindo usar o filtro Dissolver! Ele apenas aparece uma tela preta ao invés da imagem.
Photo of Bryan Marvila

Bryan Marvila

  • 3 Posts
  • 0 Reply Likes
  • sad

Posted 5 years ago

  • 2
Photo of David

David, Official Rep

  • 2724 Posts
  • 373 Reply Likes
Translation from Portuguese: Good afternoon, I'm using Photoshop cc and am unable to use the Liquify filter! It is just a black screen instead of the picture.

Howdy Bryan,

Are all your drivers up-to-date for your monitor? What Operating System are you running? What kind of video card do you have?

Thanks,
David
*********************************************
Olá Bryan,

Será que todos os seus drivers up-to-date para o seu monitor? Qual sistema operacional você está executando? Que tipo de placa de vídeo que você tem?

Obrigado,
David
Photo of Chris Cox

Chris Cox

  • 20280 Posts
  • 812 Reply Likes
That sounds like a typical behavior for a bug in a video card driver.
Update your video card driver from the GPU maker's website (not Microsoft, and not the system builder).
Photo of Bryan Marvila

Bryan Marvila

  • 3 Posts
  • 0 Reply Likes
Eu utilizo o Windows 8.1
Minha placa de vídeo é AMD Radeon HD 8850M 2GB GDDR5
Eu acabei de atualizá-lo no site da Dell

Dell Inspiron 15R 5537
Photo of Chris Cox

Chris Cox

  • 20280 Posts
  • 812 Reply Likes
Again, you must update the driver from the GPU maker's website (AMD) not the system builder's website (their drivers are over a year out of date).
Photo of Bryan Marvila

Bryan Marvila

  • 3 Posts
  • 0 Reply Likes
Eu tentei fazer o update porém eles me redirecionam para o site da Dell
este é o resultado do site AMD
http://support.amd.com/pt-br/download...
Photo of Bryan Marvila

Bryan Marvila

  • 3 Posts
  • 0 Reply Likes
Fiz a atualização da placa de vídeo utilizando AMD catalyst control center, porém o problema ainda persiste!
Photo of David

David, Official Rep

  • 2724 Posts
  • 373 Reply Likes
Hi Bryan,

I'm afraid you're going to have to contact Dell. They've locked down the drivers for your laptop, but you need the very latest ones to fix the problem. Unfortunately, this is a problem completely outside of our ability to help with or fix. You will really need to follow up with Dell.

Thanks,
David
-------
Oi Bryan,

Eu tenho medo que você vai ter que entrar em contato com a Dell. Eles bloqueado os drivers para o seu computador portátil, mas você precisa de muito mais antigos para resolver o problema. Infelizmente, este é um problema completamente fora da nossa capacidade de ajudar com ou corrigir. Você realmente precisa de acompanhamento com a Dell.

Obrigado,
David