Kann kein Katalog anlegen. (Lightroom Desktop - Open/Create a new catalog)

  • 1
  • Question
  • Updated 5 months ago
  • Answered
  • (Edited)
Leider kann ich nicht: Wählen Sie Datei > Neuer Katalog. Legen Sie den Namen und den Speicherort des neuen Katalogordners fest und klicken Sie dann auf Speichern (Windows) bzw. Erstellen (Mac OS) und somit keinen Katalog anlegen, um eine XMP-Datei anlegen, um die Bearbeitungsschritte für weitere Anwendungen zu speichern. Ich habe die Version 3.2

Unfortunately I can't: Choose File> New Catalog. Specify the name and location of the new catalog folder and then click Save (Windows) or Create (Mac OS) and thus do not create a catalog to create an XMP file to save the processing steps for other applications. I have version 3.2
Photo of Fabian

Fabian

  • 1 Post
  • 0 Reply Likes

Posted 5 months ago

  • 1
Photo of Rikk Flohr

Rikk Flohr, Official Rep

  • 7541 Posts
  • 1728 Reply Likes
Lightroom Desktop does not have the ability to have more than one catalog per Adobe ID. This is a feature only available in Lightroom Classic (9.2).  To create a new catalog in Lightroom Desktop 3.2 you must log out of the Creative Cloud App and log back in with a different subscribed Adobe ID. 

Google Translate: Lightroom Desktop kann nicht mehr als einen Katalog pro Adobe ID haben. Dies ist eine Funktion, die nur in Lightroom Classic (9.2) verfügbar ist. Um einen neuen Katalog in Lightroom Desktop 3.2 zu erstellen, müssen Sie sich von der Creative Cloud App abmelden und sich mit einer anderen abonnierten Adobe-ID erneut anmelden.