Camera Raw 9.12 uses wrong colour profiles

  • 3
  • Problem
  • Updated 2 months ago
Since version 9.12 Camera Raw uses wrong colour profiles leading to colours being displayed incorrectly (the wider the monitor's gammut the more off colours are). A downgrade to 9.1.1 'fixes' the problem.
Photo of Jörg Giencke

Jörg Giencke

  • 13 Posts
  • 7 Reply Likes

Posted 11 months ago

  • 3
Photo of David Franzen

David Franzen, Employee

  • 97 Posts
  • 20 Reply Likes
Hi,

Could you provide some additional information?  I have not seen this problem on wide-color displays.

Could you provide your system information:
https://helpx.adobe.com/photoshop/kb/system-info-troubleshoot-photoshop.html

Thank you,
David
Photo of Jörg Giencke

Jörg Giencke

  • 13 Posts
  • 7 Reply Likes
Hello David,

here's a screenshot



and the requested information:

Adobe Photoshop Version: 2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967  x64
Anzahl der Starts: 652
Version: 10 oder höher
Systemarchitektur: Intel CPU-Familie:6, Modell:10, Stepping:9 mit MMX, SSE (ganze Zahl), SSE FP, SSE2, SSE3, SSE4.1, SSE4.2, AVX, Hyper-Threading
Physischer Prozessor: 4
Logischer Prozessor: 8
Prozessor-Taktfrequenz: 3100 MHz
Eingebauter Speicher: 32711 MB
Freier Speicher: 19783 MB
Für Photoshop verfügbarer Arbeitsspeicher: 29494 MB
Von Photoshop verwendeter Arbeitsspeicher: 70 %
Verlaufsminiaturen: Aktiviert.
Touch Bar: Aktiviert.
Alias-Ebenen: Deaktiviert.
Zusatztasten-Palette: Deaktiviert.
Fernlicht: Aktiviert.
Bildkachelgröße: 1024 KB
Bildcache: 4
Schriftvorschau: Mittel
TextComposer: Lateinisch
Anzeige: 1
Anzeigebegrenzungen: oben= 0, links= 0, unten= 1200, rechts= 1920 
Anzeige: 2
Anzeigebegrenzungen: oben= 0, links= -1600, unten= 1200, rechts= 0 
Anzeige: 3
Anzeigebegrenzungen: oben= 0, links= 1920, unten= 1200, rechts= 3520 
Mit OpenGL zeichnen: Aktiviert.
OpenGL – alte GPUs zulassen: Nicht erkannt.
OpenGL-Zeichnungsmodus: Erweitert
OpenGL – normalen Modus zulassen: Wahr.
OpenGL – erweiterten Modus zulassen: Wahr.
AIFCoreInitialized=1
AIFOGLInitialized=1
OGLContextCreated=1
NumGLGPUs=1
NumCLGPUs=1
NumNativeGPUs=0
glgpu[0].GLVersion="4.1"
glgpu[0].IsIntegratedGLGPU=0
glgpu[0].GLMemoryMB=4096
glgpu[0].GLName="NVIDIA GeForce GTX 960"
glgpu[0].GLVendor="NVIDIA Corporation"
glgpu[0].GLVendorID=4318
glgpu[0].GLDriverVersion="22.21.13.8205"
glgpu[0].GLRectTextureSize=16384
glgpu[0].GLRenderer="GeForce GTX 960/PCIe/SSE2"
glgpu[0].GLRendererID=5121
glgpu[0].HasGLNPOTSupport=1
glgpu[0].GLDriver="C:\WINDOWS\System32\DriverStore\FileRepository\nv_ref_pubwu.inf_amd64_f9309145156afb40\nvldumdx.dll,C:\WINDOWS\System32\DriverStore\FileRepository\nv_ref_pubwu.inf_amd64_f9309145156afb40\nvldumdx.dll,C:\WINDOWS\System32\DriverStore\FileRepository\nv_ref_pubwu.inf_amd64_f9309145156afb40\nvldumdx.dll,C:\WINDOWS\System32\DriverStore\FileRepository\nv_ref_pubwu.inf_amd64_f9309145156afb40\nvldumdx.dll,C:\WINDOWS\System32\DriverStore\FileRepository\nv_ref_pubwu.inf_amd64_f9309145156afb40\nvldumd.dll,C:\WINDOWS\System32\DriverStore\FileRepository\nv_ref_pubwu.inf_amd64_f9309145156afb40\nvldumd.dll,C:\WINDOWS\System32\DriverStore\FileRepository\nv_ref_pubwu.inf_amd64_f9309145156afb40\nvldumd.dll,C:\WINDOWS\System32\DriverStore\FileRepository\nv_ref_pubwu.inf_amd64_f9309145156afb40\nvldumd.dll"
glgpu[0].GLDriverDate="20170501000000.000000-000"
glgpu[0].CanCompileProgramGLSL=1
glgpu[0].GLFrameBufferOK=1
glgpu[0].glGetString[GL_SHADING_LANGUAGE_VERSION]="4.50 NVIDIA"
glgpu[0].glGetProgramivARB[GL_FRAGMENT_PROGRAM_ARB][GL_MAX_PROGRAM_INSTRUCTIONS_ARB]=[65536]
glgpu[0].glGetIntegerv[GL_MAX_TEXTURE_UNITS]=[4]
glgpu[0].glGetIntegerv[GL_MAX_COMBINED_TEXTURE_IMAGE_UNITS]=[192]
glgpu[0].glGetIntegerv[GL_MAX_VERTEX_TEXTURE_IMAGE_UNITS]=[32]
glgpu[0].glGetIntegerv[GL_MAX_TEXTURE_IMAGE_UNITS]=[32]
glgpu[0].glGetIntegerv[GL_MAX_DRAW_BUFFERS]=[8]
glgpu[0].glGetIntegerv[GL_MAX_VERTEX_UNIFORM_COMPONENTS]=[4096]
glgpu[0].glGetIntegerv[GL_MAX_FRAGMENT_UNIFORM_COMPONENTS]=[4096]
glgpu[0].glGetIntegerv[GL_MAX_VARYING_FLOATS]=[124]
glgpu[0].glGetIntegerv[GL_MAX_VERTEX_ATTRIBS]=[16]
glgpu[0].extension[AIF::OGL::GL_ARB_VERTEX_PROGRAM]=1
glgpu[0].extension[AIF::OGL::GL_ARB_FRAGMENT_PROGRAM]=1
glgpu[0].extension[AIF::OGL::GL_ARB_VERTEX_SHADER]=1
glgpu[0].extension[AIF::OGL::GL_ARB_FRAGMENT_SHADER]=1
glgpu[0].extension[AIF::OGL::GL_EXT_FRAMEBUFFER_OBJECT]=1
glgpu[0].extension[AIF::OGL::GL_ARB_TEXTURE_RECTANGLE]=1
glgpu[0].extension[AIF::OGL::GL_ARB_TEXTURE_FLOAT]=1
glgpu[0].extension[AIF::OGL::GL_ARB_OCCLUSION_QUERY]=1
glgpu[0].extension[AIF::OGL::GL_ARB_VERTEX_BUFFER_OBJECT]=1
glgpu[0].extension[AIF::OGL::GL_ARB_SHADER_TEXTURE_LOD]=1
clgpu[0].CLPlatformVersion="1.2"
clgpu[0].CLDeviceVersion="1.2 CUDA"
clgpu[0].IsIntegratedCLGPU=0
clgpu[0].CLMemoryMB=4096
clgpu[0].CLName="GeForce GTX 960"
clgpu[0].CLVendor="NVIDIA Corporation"
clgpu[0].CLVendorID=4318
clgpu[0].CLDriverVersion="382.05"
clgpu[0].CLBandwidth=9.44e+10
clgpu[0].CLCompute=1046.44
Lizenztyp: Abonnement
Seriennummer: 90970889436517261603
GUIDBucket:
  bucket: 221
  test: DocumentPanel
Anwendungsordner: C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop CC 2017\
Pfad für temporäre Dateien: C:\#Temp\
Der virtuelle Speicher von Photoshop hat asynchronen E/A aktiviert
Arbeitsvolume(s):
C:\, 476,4 GB, 183,4 GB frei
Ordner für erforderliche Zusatzmodule: C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop CC 2017\Required\Plug-ins\
Primärer Zusatzmodul-Ordner: C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop CC 2017\Plug-ins\

Installierte Komponenten
   A3DLIBS.dll   A3DLIB Dynamic Link Library   9.2.0.112   
   ACE.dll   ACE 2017/01/26-01:10:02   79.579975   79.579975
   AdbePM.dll   PatchMatch 2016/11/03:19:48:57   1.578146   1.578146
   AdobeLinguistic.dll   Adobe Linguisitc Library   10.0.0   
   AdobeOwl.dll   Adobe Owl   5.2.11   
   AdobePDFL.dll   PDFL 2016/08/10-16:53:20   79.195992   79.195992
   AdobePIP.dll   Adobe Product Improvement Program   7.4.1.60.45263   
   AdobeSVGAGM.dll   AdobeSVGAGM   79.579975   79.579975
   AdobeXMP.dll   Adobe XMP Core 2016/09/14-01:09:01   79.159824   79.159824
   AdobeXMPFiles.dll   Adobe XMP Files 2016/09/14-01:09:01   79.159824   79.159824
   AdobeXMPScript.dll   Adobe XMP Script 2016/09/14-01:09:01   79.159824   79.159824
   adobe_caps.dll   Adobe CAPS   10,0,0,6   
   AGM.dll   AGM 2017/01/26-01:10:02   79.579975   79.579975
   ahclient.dll    AdobeHelp Dynamic Link Library   2.2.0.1   
   AIDE.dll   AIDE 2016/05/27-01:08:49   79.574279   79.574279
   amtlib.dll   AMTLib (64 Bit)   10.0.0.119 BuildVersion: 10.0; BuildDate: Thu Dec 22 2016 3:0:7)   1.000000
   ARE.dll   ARE 2017/01/26-01:10:02   79.579975   79.579975
   AXE8SharedExpat.dll   AXE8SharedExpat 2015/03/13-23:40:54   79.562390   79.562390
   AXEDOMCore.dll   AXEDOMCore 2015/03/13-23:40:54   79.562390   79.562390
   Bib.dll   BIB 2017/01/26-01:10:02   79.579975   79.579975
   BIBUtils.dll   BIBUtils 2017/01/26-01:10:02   79.579975   79.579975
   boost_date_time.dll   photoshopdva   10.0.0   
   boost_signals.dll   photoshopdva   10.0.0   
   boost_system.dll   photoshopdva   10.0.0   
   boost_threads.dll   photoshopdva   10.0.0   
   cg.dll   NVIDIA Cg Runtime   3.0.00007   
   cgGL.dll   NVIDIA Cg Runtime   3.0.00007   
   CITThreading.dll   Adobe CITThreading   2.1.0.1   2.1.0.1
   CoolType.dll   CoolType 2017/01/26-01:10:02   79.579975   79.579975
   dnssd.dll   Bonjour   3,0,0,2   
   dvaaudiodevice.dll   photoshopdva   10.0.0   
   dvacore.dll   photoshopdva   10.0.0   
   dvacrashhandler.dll   Adobe Audition CC 2017   10.0.0   
   dvamarshal.dll   photoshopdva   10.0.0   
   dvamediatypes.dll   photoshopdva   10.0.0   
   dvametadata.dll   photoshopdva   10.0.0   
   dvametadataapi.dll   photoshopdva   10.0.0   
   dvametadataui.dll   photoshopdva   10.0.0   
   dvaplayer.dll   photoshopdva   10.0.0   
   dvatransport.dll   photoshopdva   10.0.0   
   dvaui.dll   photoshopdva   10.0.0   
   dvaunittesting.dll   photoshopdva   10.0.0   
   dynamiclink.dll   photoshopdva   10.0.0   
   ExtendScript.dll   ExtendScript 2016/12/13-13:10:33   80.1089815   80.1089815
   icucnv40.dll   International Components for Unicode 2014/10/31-16:52:45    Build gtlib_6.0.21339   
   icudt40.dll   International Components for Unicode 2014/10/31-16:52:45    Build gtlib_6.0.21339   
   icuuc40.dll   International Components for Unicode 2014/10/31-16:52:45    Build gtlib_6.0.21339   
   igestep30.dll   IGES Reader   9.3.0.113   
   imslib.dll   IMSLib DLL   10.0.0.11   
   JP2KLib.dll   JP2KLib 2017/04/05-14:24:38   79.266006   79.266006
   libifcoremd.dll   Intel(r) Visual Fortran Compiler   10.0 (Update A)   
   libiomp5md.dll   Intel(R) OpenMP* Runtime Library   5.0   
   libmmd.dll   Intel(r) C Compiler, Intel(r) C++ Compiler, Intel(r) Fortran Compiler   12.0   
   LogSession.dll   LogSession   7.4.1.60.45263   
   mediacoreif.dll   photoshopdva   10.0.0   
   MPS.dll   MPS 2016/09/14-15:20:26   79.577269   79.577269
   pdfsettings.dll   Adobe PDFSettings   1.04   
   Photoshop.dll   Adobe Photoshop CC 2017   18.1.1   
   Plugin.dll   Adobe Photoshop CC 2017   18.1.1   
   PlugPlugExternalObject.dll   Adobe(R) CEP PlugPlugExternalObject Standard Dll (64 bit)   7.0.0   
   PlugPlugOwl.dll   Adobe(R) CSXS PlugPlugOwl Standard Dll (64 bit)   7.0.0.67   
   PSArt.dll   Adobe Photoshop CC 2017   18.1.1   
   PSViews.dll   Adobe Photoshop CC 2017   18.1.1   
   SCCore.dll   ScCore 2016/12/13-13:10:33   80.1089815   80.1089815
   SVGRE.dll   SVGRE   79.579975   79.579975
   svml_dispmd.dll   Intel(r) C Compiler, Intel(r) C++ Compiler, Intel(r) Fortran Compiler   12.0   
   tbb.dll   Intel(R) Threading Building Blocks for Windows   4, 4, 2016, 0412   
   tbbmalloc.dll   Intel(R) Threading Building Blocks for Windows   4, 4, 2016, 0412   
   TfFontMgr.dll   FontMgr   9.3.0.113   
   TfKernel.dll   Kernel   9.3.0.113   
   TFKGEOM.dll   Kernel Geom   9.3.0.113   
   TFUGEOM.dll   Adobe, UGeom©   9.3.0.113   
   updaternotifications.dll   Adobe Updater Notifications Library   10.0.0.1 (BuildVersion: 1.0; BuildDate: BUILDDATETIME)   10.0.0.1
   VulcanControl.dll   Vulcan Application Control Library   5.3.0.16   
   VulcanMessage5.dll   Vulcan Message Library   5.3.0.16   
   WRServices.dll   WRServices Thu Jan 07 2016 04:50:10   Build 0.21960   0.21960
   wu3d.dll   U3D Writer   9.3.0.113   


Erforderliche Zusatzmodule:

   3D Studio 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“U3D.8bi”"
   Adaptive Weitwinkelkorrektur 18.1.1 - aus der Datei "“Adaptive Wide Angle.8bf”"
   Aquarell 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   Basrelief 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   Bereich 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“statistics.8ba”"
   Bildpaket-Filter 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“ChannelPort.8bf”"
   Blendenflecke 18.1.1 - aus der Datei "“Standard MultiPlugin.8bf”"
   BMP 18.1.1 - aus der Datei "“Standard MultiPlugin.8bf”"
   Buntglas-Mosaik 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   Buntstiftschraffur 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   Camera Raw 9.12 - aus der Datei "“Camera Raw.8bi”"
   Camera Raw-Filter 9.12 - aus der Datei "“Camera Raw.8bi”"
   Chrom 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   Cineon 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“Cineon.8bi”"
   Collada 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“U3D.8bi”"
   Color Lookup-Raster rendern 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“Export3DLUT.8be”"
   Color Lookup-Tabellen exportieren 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“Export3DLUT.8be”"
   CompuServe GIF 18.1.1 - aus der Datei "“Standard MultiPlugin.8bf”"
   Conté-Stifte 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   De-Interlace 18.1.1 - aus der Datei "“Standard MultiPlugin.8bf”"
   Diagonal verwischen 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   Dicom 18.1.1 - aus der Datei "“Dicom.8bi”"
   Differenz-Wolken 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“Clouds.8bf”"
   Distorsion 18.1.1 - aus der Datei "“Standard MultiPlugin.8bf”"
   Dunkle Malstriche 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   Durchschnitt 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“Average.8bf”"
   Eazel Acquire 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“EazelAcquire.8ba”"
   Entropie 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“statistics.8ba”"
   Erfassungsbereich 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“MeasurementCore.8me”"
   Extrudieren 18.1.1 - aus der Datei "“Standard MultiPlugin.8bf”"
   Farbpapier-Collage 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   Farbraster 18.1.1 - aus der Datei "“Standard MultiPlugin.8bf”"
   Fasern 18.1.1 - aus der Datei "“Standard MultiPlugin.8bf”"
   FastCore-Routinen 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“FastCore.8bx”"
   Feuchtes Papier 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   Filtergalerie 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   Flash 3D 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“U3D.8bi”"
   Fluchtpunkt 18.1.1 - aus der Datei "“VanishingPoint.8bf”"
   Fotokopie 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   Fotos freistellen und gerade ausrichten (Filter) 18.1.1 - aus der Datei "“Standard MultiPlugin.8bf”"
   Fotos freistellen und gerade ausrichten 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“CropPhotosAuto.8li”"
   Fresko 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   Für Web speichern 18.1.1 - aus der Datei "“Save for Web.8be”"
   Gekreuzte Malstriche 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   Gerissene Kanten 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   Glas 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   Google Earth 4 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“U3D.8bi”"
   Grobe Malerei 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   Grobes Pastell 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   HDRMergeUI 18.1.1 - aus der Datei "“HDRMergeUI.8bf”"
   HSB/HSL 18.1.1 - aus der Datei "“Standard MultiPlugin.8bf”"
   IFF-Format 18.1.1 - aus der Datei "“Standard MultiPlugin.8bf”"
   IGES 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“U3D.8bi”"
   JPEG 2000 18.1.1 - aus der Datei "“JPEG2000.8bi”"
   Kacheleffekt 18.1.1 - aus der Datei "“Standard MultiPlugin.8bf”"
   Kacheln 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   Kanten betonen 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   Kohleumsetzung 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   Konturen mit Tinte nachzeichnen 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   Körnung && Aufhellung 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   Körnung 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   Kräuseln 18.1.1 - aus der Datei "“Standard MultiPlugin.8bf”"
   Kreide && Kohle 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   Kreuzschraffur 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   Kristallisieren 18.1.1 - aus der Datei "“Standard MultiPlugin.8bf”"
   Kunststofffolie 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   Kurtosis 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“statistics.8ba”"
   LAGE 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“U3D.8bi”"
   Leuchtende Konturen 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   Malgrund 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   Malmesser 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   Matlab-Vorgang 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“ChannelPort.8bf”"
   Maximum 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“statistics.8ba”"
   Median 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“statistics.8ba”"
   Mehrprozessorunterstützung 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“MultiProcessor Support.8bx”"
   Mezzotint 18.1.1 - aus der Datei "“Standard MultiPlugin.8bf”"
   Minimum 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“statistics.8ba”"
   Mit Struktur versehen 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   Mittelwert 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“statistics.8ba”"
   MMXCore-Routinen 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“MMXCore.8bx”"
   Neigung 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“statistics.8ba”"
   Neonschein 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   NTSC-Farben 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“NTSC Colors.8bf”"
   Objektivkorrektur 18.1.1 - aus der Datei "“Lens Correction.8bf”"
   Objektivunschärfe 18.1.1 - aus der Datei "“Lens Blur.8bf”"
   Ölfarbe getupft 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   OpenEXR 18.1.1 - aus der Datei "“Standard MultiPlugin.8bf”"
   Ozeanwellen 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   Patchwork 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   PCX 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“PCX.8bi”"
   Pfade -> Illustrator 18.1.1 - aus der Datei "“Standard MultiPlugin.8bf”"
   Photoshop 3D-Modul 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“Photoshop3DEngine.8bi”"
   Photoshop Touch 14.0 - aus der Datei "“PSDX.8bi”"
   Pixar 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“Pixar.8bi”"
   PNG 18.1.1 - aus der Datei "“Standard MultiPlugin.8bf”"
   Polarkoordinaten 18.1.1 - aus der Datei "“Standard MultiPlugin.8bf”"
   Portable Bit Map 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“PBM.8bi”"
   Prägepapier 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   PRC 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“U3D.8bi”"
   Punktieren 18.1.1 - aus der Datei "“Standard MultiPlugin.8bf”"
   Punktierstich 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   Radialer Weichzeichner 18.1.1 - aus der Datei "“Standard MultiPlugin.8bf”"
   Radiance 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“Radiance.8bi”"
   Rasterungseffekt 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   Risse 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   Schwamm 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   Schwingungen 18.1.1 - aus der Datei "“Standard MultiPlugin.8bf”"
   Selektiver Weichzeichner 18.1.1 - aus der Datei "“Standard MultiPlugin.8bf”"
   Solarisation 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“Solarize.8bf”"
   Spaces 18.1.1 - aus der Datei "“Spaces.8li”"
   Spritzer 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   Standardabweichung 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“statistics.8ba”"
   Stempel 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   STL 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“U3D.8bi”"
   Strichumsetzung 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   Strudel 18.1.1 - aus der Datei "“Standard MultiPlugin.8bf”"
   Stuck 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   Sumi-e 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   Summe 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“statistics.8ba”"
   Targa 18.1.1 - aus der Datei "“Standard MultiPlugin.8bf”"
   Tontrennung && Kantenbetonung 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   U3D 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“U3D.8bi”"
   Unterstützung für Skripten 18.1.1 - aus der Datei "“ScriptingSupport.8li”"
   Varianz 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“statistics.8ba”"
   Verbiegen 18.1.1 - aus der Datei "“Standard MultiPlugin.8bf”"
   Verflüssigen 18.1.1 - aus der Datei "“Liquify.8bf”"
   Versetzen 18.1.1 - aus der Datei "“Standard MultiPlugin.8bf”"
   Verwackelte Striche 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   Verwacklung reduzieren 18.1.1 - aus der Datei "“Shake Reduction.8bf”"
   Virtual Reality Modeling Language | VRML 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“U3D.8bi”"
   VueScan 1.0.00 - aus der Datei "“VueScan.8ba”"
   Wavefront|OBJ 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“U3D.8bi”"
   Weiches Licht 18.1.1 - aus der Datei "“Filter Gallery.8bf”"
   Wellen 18.1.1 - aus der Datei "“Standard MultiPlugin.8bf”"
   WIA-Unterstützung 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“WIASupport.8li”"
   Windeffekt 18.1.1 - aus der Datei "“Standard MultiPlugin.8bf”"
   Wireless Bitmap 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“WBMP.8bi”"
   Wölben 18.1.1 - aus der Datei "“Standard MultiPlugin.8bf”"
   Wolken 18.1.1 (2017.1.1 20170425.r.252 2017/04/25:23:00:00 CL 1113967) - aus der Datei "“Clouds.8bf”"

Optionale Zusatzmodule und Zusatzmodule von Drittanbietern: KEINE


Doppelte und deaktivierte Zusatzmodule:

   VueScan 1.0.00 - aus der Datei "“C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop CC 2017\Plug-ins\VueScan.8ba”"

Nicht geladene Plug-Ins: KEINE

Erweiterungen:

   Letzte Dateien  1.4.2 – aus der Datei “C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\CEP\extensions\CCX_START_EXTENSION_1_4_2_009\index.html”
   com.adobe.inapp.purchase  2.10.56 – aus der Datei “C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\CEP\extensions\CC_LIBRARIES_PANEL_EXTENSION_2_10_56\purchase.html”
   Bibliotheken  2.10.56 – aus der Datei “C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\CEP\extensions\CC_LIBRARIES_PANEL_EXTENSION_2_10_56\index.html”
   Einstieg  1.4.2 – aus der Datei “C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\CEP\extensions\CCX_START_EXTENSION_1_4_2_009\index.html”
   Exportieren als  3.0.8 – aus der Datei “C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop CC 2017\Required\CEP\extensions\com.adobe.photoshop.crema\PSPanel\dialog.html”
   com.adobe.preview.loader  1.3.2 – aus der Datei “C:\Program Files\Common Files\Adobe\CEP\extensions\com.adobe.previewHD\PSLoader\loader.html”
   Neues Dokument  1.4.2 – aus der Datei “C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\CEP\extensions\CCX_START_EXTENSION_1_4_2_009\fnft.html”
   InstaMask 1.0  1.0.0 – aus der Datei “C:\Program Files\Common Files\Adobe\CEP\extensions\com.JM.InstaMask\index.html”
   com.adobe.experimentation.extension  2.0.0 – aus der Datei “C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop CC 2017\Required\CEP\extensions\com.adobe.experimentation.extension\index.html”
   Adobe Color-Themen  6.1.0 – aus der Datei “C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop CC 2017\Required\CEP\extensions\com.adobe.KulerPanel.html\index.html”
   Raya Pro 2.0  2.0.0 – aus der Datei “C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\CEP\extensions\RP - Manual Install\index.html”
   Device Preview  1.3.2 – aus der Datei “C:\Program Files\Common Files\Adobe\CEP\extensions\com.adobe.previewHD\PSPanel\panel.html”
   Exportieren als  3.0.8 – aus der Datei “C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop CC 2017\Required\CEP\extensions\com.adobe.photoshop.crema\PSPanel\dialog.html”

Installierte TWAIN-Geräte: OHNE
Photo of Jörg Giencke

Jörg Giencke

  • 13 Posts
  • 7 Reply Likes
Some more information about the screenshot:



Photoshop shows colours correctly. That's sRGB on a wide-gamut (98% Adobe RGB) display. Camera Raw shows uncorrected colours - monitor RGB.

Photoshop shows correct colours on all of my three monitors. That's one main wide-gamut NEC and two sRGB NECs. All three are calibrated via SpectraView and have their separate profiles attached. When I drag Photoshop from one monitor to another colours change initially but when I release the mouse button Photoshop's colour management kicks in and colours are displayed correctly again. So that's as it should be.

Now, when I drag Camera Raw from wide-gamut to sRGB then it initially shows correct colours (preserved colour numbers result in correct colours on a sRGB display) - until I release the mouse button: Then colour management kicks in in Camera Raw and it - again - shows wrong colours.

Here's a screenshot of what is shown when I work on one of the sRGB monitors:



The screenshot utility doesn't use colour management. So although it looks different in the  screenshots Photoshops's colours are visually spot on on both monitors. At least on the sRGB monitor one would expect Camera Raw to show the same colours as Photoshop since everything is sRGB - software and hardware. But no - Camera Raw again shows wrong colours. This time 'corrected' the other way round (desaturated instead of saturated).

Looking at the screenshots I think that Camera Raw uses on the sRGB monitors what it should use on the wide gamut display and vice versa.

I believe Camera Raw - in certain circumstances - confuses monitor profiles in multi-monitor environments. Maybe it confuses primary and secondary and / or monitor IDs. In my case Windows's primary display is not monitor 1 - it's monitor 2 out of three.

BTW - Lightroom has no problems at all.
(Edited)
Photo of Jörg Giencke

Jörg Giencke

  • 13 Posts
  • 7 Reply Likes
I made monitor 1 my primary display and now everything works fine. Colours are shown correctly on all monitors and in all modules.

This proofs that Camera Raw is actually using wrong monitor profiles if Windows' primary and secondary displays are not aligned with Windows' monitor IDS 1, 2, 3 ...
Photo of thijs wolzak

thijs wolzak

  • 5 Posts
  • 0 Reply Likes
Thank you Jorg, you helped me solve this problem! The only thing I am facing now, is that my secondary monitor (in my case on the right, with all my Photoshop tools and panels, the older less critical monitor) is now my Windows Main Monitor (ID 1?). I have dragged my toolbar to the secondary monitor (which I like to be my main monitor), but whenever I start a new application it starts on the right monitor. Is there a way to switch Windows ID's? Can I tell Windows which monitor is ID1 and which is ID2? I tried physically swapping the connectors that go into the graphics card but that made no difference...

Hope you see this and are willing to answer...

Best, Thijs
Photo of thijs wolzak

thijs wolzak

  • 5 Posts
  • 0 Reply Likes
Although I read so many posts of people who could not change the windows ID's, I decided to give it a go myself. And it worked for me!
This is what I did: I disconnected  m secondary monitor EIZO CG210  and restarted the computer. This did not work: although there was only one monitor on the computer, it had the ID 2 (which I think is odd). Then I noticed I had it connected to what looks like the secondary port om my Geforce 780. I changed it to the main port , I think I did not even restart the computer, and it got ID 1! Then, I suspected that if I would connect the secondary monitor, it would get ID 1 instead and I would be back to where I started. But... the secondary monitor received ID 2, just as I had hoped.
Now everything works fine!

Hope others find this helpful!
Photo of Rainer Moller

Rainer Moller

  • 4 Posts
  • 0 Reply Likes
i have the same problem.
I have used Bridge/Photoshop CS6 on Windows 7 and have recently installed Bridge/Photoshop CC 2018.

There was no problem with CS6 but in CC 2018 ACR is either not applying a profile or the wrong profile in the above mentioned setting (Windows Primary Monitor is Monitor ID2, Secondary Monitor is Monitor ID1). I don't see a problem in Bridge or Photoshop but only in ACR. Because my Monitor with ID2 is a Wide Gamut Monitor all colours in ACR are highly oversaturated. It seems that by just taking the focus from the ACR window by clicking to a different software window or the deskop and by giving the focus back to the ACR window some profile is applied (oversaturation is gone).

I have tried a complete fresh installation of Windows 10 and Bridge/Photoshop CC 2018 with exactly the same problem occuring. I also have tried switching on and off GPU acceleration without avail.

Sample pictures and additional steps to narrow down the problem are here:
https://forums.adobe.com/thread/2399383 

I can't easily switch the Monitor IDs because
a) the second monitor is profiled for the use of Premiere Pro and the profiling software won't work if on Monitor ID2 (seem to be a bug there too)
b) my system has a dual boot environment to separate the photo and video editing and I end up with some problems in the second OS installation
Photo of Mike Abbott

Mike Abbott

  • 35 Posts
  • 13 Reply Likes
So glad I found this thread... same problems here with a multi-monitor AND multi- graphics card set up...
Photo of Rainer Moller

Rainer Moller

  • 4 Posts
  • 0 Reply Likes
Just for your information. As I don't believe we will see a fix for that I have bought a decent current graphics card which can handle both monitors. Anyways that "solution" has set me back some 400$. 
Photo of Mike Abbott

Mike Abbott

  • 35 Posts
  • 13 Reply Likes
Rainer - thanks for your reply.. I'll have to look into this on my system, a bit too busy to do so just at the moment.

My workstation is used for both CC applications and 3D-CGI - the latter renders using multiple graphics cards. My machine therefore has multiple monitors running off one card and * two additional * cards providing GPU computing power for the 3D rendering... wish me luck sorting that out!
(Edited)
Photo of Rainer Moller

Rainer Moller

  • 4 Posts
  • 0 Reply Likes
While I'am not sure whether this can solve your problem (and I am not longer able to check it in my system): I think from a system view the numbering of graphic cards is determined by the pci slot used and it's even possible that the numbering in Windows is different. So it could help to make sure the monitors are on the first card (though I don't know whether it has to be the system numbering or Windows numbering in case there is a difference) 
Photo of Michael Madsen

Michael Madsen

  • 24 Posts
  • 4 Reply Likes
same problem - its infuriating and deeply embaressing that Adobe FOR YEARS havent fixed something this basic - this is BASIC COLOR MANAGEMENT thats broken 

If we cant trust Adobe to get basic color management right, than all bets are off.. 

This is bug consistently manifest where ever you have a dual monitor setup where the screen your using with ACR is not designated as "1" in Windows color management. Personally - i have to PHYSICALLY UNPLUG or PLUGIN  my secong monitor with every single start up - or use a HDMI switcth for delayed connection to my workstation to ensure that my main monitor is designated as "1" in Windows color management. It should be VERY simple to fix this issue seing how PS and other Adobe apps recognize and use the correct profiles no matter what.