Skip to main content
Adobe Photoshop Family

Adobe Administrator

 • 

12 Messages

 • 

700 Points

Tue, Mar 24, 2015 3:46 AM

Closed

Revel transition: How-To & FAQ

How do I download my photos and videos from the Revel cloud.


If you have access to a Mac or Windows computer


1. Download the Adobe Revel Downloader: https://www.adoberevel.com/download

2. Log in using your Adobe ID and password

3. Click "Choose a destination" and point the downloader to a location
that can accommodate the size of the library or libraries you want to
download

4. Click "Download"

5. Your library will be downloaded to the location you specify


For more information visit: https://www.adoberevel.com/transition-faq

This conversation is no longer open for comments or replies and is no longer visible to community members.

Responses

1 Message

 • 

60 Points

5 years ago

This FAQ and the FAQ referred to in the email recursively refer to the email "Important notification - Download your Revel photos and videos now" for information regarding refunds for annual subscribers. There is no such information in that email. My annual subscription renewed in July.

2 Messages

 • 

90 Points

Exactly. Not to mention the typo in last paragraph that we get a "-day" trial. Adobe needs to proofread their Marcomm.
Cannot believe they are forcing users to apply for refunds via Apple. It's nice for them to direct us to Apple, not so nice for us. My agreement is with Adobe, not Apple. I also assume it will be some sort of prorated refund.
I hope enough users provide feedback and Adobe revisits the decision to deprecate the service as of 2/16.
Finally, the implication of future availability of cloud storage "plans" smells like a premium add-on.
Time to jump ship. Never again.

242 Messages

 • 

2.8K Points

Ssteven and David,
Sorry for the confusion and frustration.

If you purchased your annual subscription through Adobe we have the ability to provide the refund. If you purchased through Apple/iTunes you have to request your refund through them. I wish we didn't have to refer you to Apple, but that's how the Adobe/Apple app store payment policy works.

Again, sorry for the trouble this causes you.

Jason

7 Messages

 • 

80 Points

5 years ago

Dear Adobe, I understand that you are canceling Revel, so I would like an option to cancel my -now- obsolete subscription, which you did not offer. I don't see my PAID subscription among "my current" plans, only a free CC plan, there is no option to cancel automatic renewal, I cannot see my registered payment options to cancel them and remove my card and I couldn't find a way to contact you in a decent way, other but a forum. Not to mention that in the last months I've spent days (or rather weeks) uploading and organizing my photos, to have a solid backup solution and paid you unnecessary for several months, since it's not gonna last.
I'm really disappointed in your service.
Please help me resolve this! I think that correct way would be some refund for your users, who choose you to back up and now you are letting us down.

7 Messages

 • 

128 Points

respect! I'm not the only one who's "very" disappointed and fat up.

1 Message

 • 

60 Points

5 years ago

This really sucks, I have been an Adobe Elements user for over ten years, upgraded in 09 and was considering doing it again to stay current. NOT NOW! I am just an enthusiast snap shooter but I love my photographs and wanted a safe place as a backup for my files. In my retirement I plan to digitize my film negatives & photos and was planning on using Adobe Elements as my organizing and editing tools. NOT NOW!
First we had to change from Elements Backup to Revel, which you sold as being the best thing for us users since sliced bread. Now you tell us Creative Cloud is even better and we will love it.
FORGET IT. Adobe seems to have forgotten about keeping existing customers happy and they will pay for it in the long term. I don't see any comments above stating how overjoyed they are about this change and Jason please don't bother wasting your time on a half hearted apology about how sorry you are. My advice to you is find a new job with a company that truly cares about it's customers and product end users. GOODBYE ADOBE. EX CUSTOMER.

1 Message

 • 

60 Points

5 years ago

I'm not happy about this either. As a Elements user I will not purchase a CC subscription with PS and Lightroom. I will move my stuff away from Adobe.

3 Messages

 • 

130 Points

5 years ago

This is SO my sentiment too ... I can't believe Adobe is doing this to us AGAIN! Transferring photos from Photoshop.com to Revel resulted in so much lost work of labeling and organizing and now Adobe is doing it again to it's long time customers ... and, at the busiest time of year. Reading through your FAQ, it's clear that all the re-done work will be lost once again. At least when you transferred to Revel, you did it directly. Now, we all have to actually download everything onto our computers. Most of us will have to purchase an external hard drive to accommodate all the data. I tried to stick with you Adobe, but you truly made it clear that you don't want us.

12 Messages

 • 

260 Points

5 years ago

I can't believe that Adobe is making users download the files and then upload them. There really should be a way to just move them from one Adobe service to another. In addition, users are losing the web access to the files.

MAC users lost iPhoto and Apperture. I thought Adobe Reveal and Lightroom would be a good replacement but now Reveal is going away and Lightroom doesn't offer sharing the same way.

Guess its time to move away from Adobe now.

8 Messages

 • 

164 Points

5 years ago

I it very clear that Adobe has no respect to its customers, and worse, no regards to the time we invest using Adobe technology. Couple of years ago Adobe made us spend weeks of work transforming from Photoshope.com to Revel.com , now AGAIN we have to move, but to where? There is no clouds storage anymore.

This is a case the Adobe's executive management don't want to connect with its customers, their source of income.

4 Messages

 • 

104 Points

5 years ago

hand my children put a lot of time to store al our pictures in Revel we have about 56GB. if we transfer to your new system it will cost us so much more for a lot of item in which we are not interrested.
So how can i transfer my pictures and video's from Revel to iCloud?

242 Messages

 • 

2.8K Points

Philippe,

You can download your data from the Revel cloud using the Adobe Revel Downloader tool.

https://www.adoberevel.com/download

I'm very sorry for the trouble this has caused you.

Jason

7 Messages

 • 

152 Points

5 years ago

This reply was created from a merged topic originally titled refund info is NOT in the email you sent me.

I purchased my premium plan directly from Adobe. I have half a year left on my current yearly cycle. I want what is left of my plan to be applied to the new plan. How do I do this? Despite what has been stated here on this forum, refund information is NOT in the email that Adobe sent me. I have recommended Adobe Revel to many people over the past few years and now I feel like an idiot. My sister just this past week paid for a yearly premium membership only to be sent an email yesterday announcing it is being dropped. She already has over 15k images and videos uploaded. I have over 100 GB stored myself, and now I will need to download them back to my computer and upload them all again into Lightroom?! Why can't my 6 months remaining Adobe Revel balance be applied towards the new plan, and once payment is received, ADOBE move my images to the new cloud?

242 Messages

 • 

2.8K Points

Kathi,

I understand and sympathize with your frustration and I'm very sorry for the trouble it's causing you and everyone else.

If you purchased your Revel subscription directly from Adobe, Adobe is automatically refunding your subscription.

If you purchased your Revel subscription from inside the iOS apps you'll need to request a refund from Apple/iTunes as they handle all the accounting for subscriptions from the app.

Hope this helps.

Jason

8 Messages

 • 

164 Points

5 years ago

Jason,

Adobe recommend to download the Revel assets and bring them back to Lightroom.

I have the original RAW/DNG images in Lightroom, which I have converted to JPG and uploaded It into albums in Revel. Bringing these back to Lightroom will creat duplicates in Lightroom. Hence, jpg and DNG files with the same images.

Since the Album names is Revel do not necessarily correspond to the Lightroom Collections, however the image file name less the file extension (.dng, .jpg), is there any way to create the Revel Album names and Collections in LR and bring back the link to the original .dng file rather then import in the .jpg file?

242 Messages

 • 

2.8K Points

Gadi,

Unfortunately there isn't any automated way to do this.
I apologize for the inconvenience.

Jason

3 Messages

 • 

82 Points

Jason. Can you give us an idea of the timeline to offer the full resolution sync like we have in revel now? Is it possible that this could be in place prior to killing revel?

3 Messages

 • 

90 Points

5 years ago

This reply was created from a merged topic originally titled Poof!.

Will my revel library disappear if I don't actively transfer them to the "Creative" cloud?

242 Messages

 • 

2.8K Points

Brian,

Eventually yes.
You need to download your assets before February 23 if you want to preserve them.

Jason

3 Messages

 • 

90 Points

That's alright. My assets are all on my computer. You can keep my assets ("keep" was not my first choice of words). I am not going to participate for fear of any further getting jerked around. I am done.
Well said Brian.

11 Messages

 • 

190 Points

5 years ago

Can i download my files more than once. To my iPad, to my computer, to a memory card for example. I have only less than 8 gb of photos.

7 Messages

 • 

152 Points

With Adobe Revel images may be viewed from any computer, smart phone or tablet, but only downloaded to a computer. As long as the image is still in your account it can be downloaded.

11 Messages

 • 

190 Points

I use iPad with Revel. If i save pics to camera roll they get uploaded to iCloud. Is that not the same as downloading

242 Messages

 • 

2.8K Points

Philip

There are instructions here for downloading to your iPad
https://www.adoberevel.com/transition...
Under the bullet item: How do I get my photos and videos from the app and/or back them up?

That explains how to save your Revel files to your iPad.
If your photos are getting uploaded to iCloud that is an iOS setting you can control in the iOS iCloud settings.

If you have a computer you can also use the Adobe Revel Downloader to obtain all your assets. https://www.adoberevel.com/download

Jason

11 Messages

 • 

190 Points

ICloud charges .99 per month for 50 gigs of storage. Pretty cheap i would say.
You lost a loyal customer. Adobe no more. Bye

5 Messages

 • 

120 Points

5 years ago

I'm a long-time PSE user and I'm so glad I never got around to using Revel. With this new offer, what version of PSE do you have to use in order to be able to use the cloud? Also, how many GBs can I store and will my album structure be retained?

5 Messages

 • 

120 Points

5 years ago

Désolé mais je suis Français et je ne comprends pas forcément tout en anglais. Je pense ne pas être le seul utilisateur de Revel dans ce pays d'autant que j'en ai fait la promotion...
Je trouve, de ce que je comprends, ce changement catastrophique. D'abord je ne trouve pas la réponse à ma principale question :
1) Revel offrait un service de stockage illimité et un accès en temps réel à toutes ses photos (un service qui était EXTRAORDINAIRE, parce que simple à utiliser et d'une réactivité incroyable sur un appareil mobile). Qu'en est-il aujourd'hui avec Adobe Creative Cloud vers lequel on veut nous orienter ????
2) Il faut tout re-télécharger et re-transférer... Cela demande des heures et des heures car rien n'est automatisés et nous perdons tout le travail de classement et de partage. Impossible de réaliser cela en une fois du fait du volume de fichier à re-télécharger.
3) J'ai accepter d'essayer la formule. Mais il va me falloir à nouveau des heures pour comprendre comment marche LightRoom. A priori, j'ai l'impression qu'en recréant des bibliothèque cela se synchronise sur mon poste de travail. Hors je n'ai pas la place d'y mettre mes photos... Comment cela va-t-il se gérer ?
4) J'ai acheté la mise à jour de Photoshop Element et je me retrouve avec Photoshop CC dans l'environnement Adobe Creative... J'ai un peu l'impression de me faire avoir...
Je suis un client depuis plus de 10 ans dans produits Adobe et j'ai essayé d'évoluer avec mais là je me sens vraiment trahis...

J'espère que je me trompe, j'espère que des informations en Français plus claire et plus complète me seront apportées sans que je sois obligé de faire une recherche fastidieuse et pour laquelle je ne dispose pas de temps en ce moment...

12 Messages

 • 

200 Points

Situation similaire, 70 Go disparaîtront définitivement dans 2 mois... Macuser je n'ai trouvé que Onedrive de chez Microsoft-un comble- pour une ergonomie et une synchronisation potable.

J'ai tout doucement commencé la migration, c'est très long...

Terriblement déçu par Adobe, on ne m'y reprendra plus à vanter les avantages de leur cloud.

5 Messages

 • 

120 Points

Oui c'est n'importe quoi. J'ai tenté de faire pareil mais j'ai plus de 200 Go et les copies plantent en permanence avec OneDrive. Par ailleurs, nous n'avons absolument pas le même service (affichage instantané par date, géolocalisation, dossiers, des photos...).
On nous fait payer plus chère pour un service dont nous n'avons pas besoin (même si on nous en fait cadeau pendant un an).

1 Message

 • 

60 Points

5 years ago

Being slapped in the face twice. A few weeks back I renewed my Revel subscription. Earlier this year I bought LR 6 Stand alone.
Now Adobe asks of me to get CC, and as a bonus of some kind a get a free trial of one year.
Which is not a bonus to me because I lose my investment in LR.
Please think it over Adobe, and offer loyal users an option to convert their investment in the stand alone LR to a CC subscription.
(Edit) Just realized been slapped a third time, I’m using a Windows phone, no app available.
Had hoped to see the Windows 10 app ported to Windows 10 mobile.